tisdag 4 september 2007

Autumn blues 2

Jag lovade i mitt tidigare inlägg att rekommendera lite gladare och lättsammare musik att möta hösten med. Två riktigt bra hip hop skivor från i somras är Talib Kweli - "Ear drum" och UGK - "Underground kingz". Den första socialt medveten NY hip-hop och den andra sydstats-rap. "Int'l player´s anthem" var en av sommaren skönaste låtar. Och så har vi ju kungen av R'n'B - R. Kelly. Nya skivan "Double up" är en riktigt skön skiva. Med något undantag ("Rock star") är det ett av årets största lyckopiller.

Jag har en spellista till min Ipod med årets skivor i bokstavsordning och har upptäckt att mina favoriter ligger i början (Amy Winehouse, Arcade fire, Arctic Monkeys) samt i slutet (de ovan nämnda). Och snart lägger sig nya Kanye West i slutet av listan som en favorit hoppas jag, även om förstasingeln "Stronger" var en smärre katastrof.

Inga kommentarer: