torsdag 6 september 2007

Frukt är visst godis lille vän!

Nu vet vi varför barnen idag är såna irriterande skitungar jämfört med vår egen generation som var gulliga små änglar. De proppas fulla med tillsatser i godiset som gör dom hyperaktiva. Tack för det EU! Som nybliven småbarnsförälder oroar man sig när man läser sånt här.

Det finns nu bara en sak att göra. Man får bli en sån där förälder som man själv retade sig på som liten som nobbade en godis utom på lördagar när man kunde få en liten liten påse. Och så hävdar man man att russin är "naturens eget godis" inför sin gråtande telning i kassakön. Inga problem. Tur att grabben är för liten än så jag hinner förbereda mig.

5 kommentarer:

Fotbollsfakiren sa...

http://butiken.svt.se/system/search/product.asp?id=288

Köp denna tröja om du tröttnat på myten du just nu har gått på :-)

Papa sa...

Jag har inte gått på den myten. Jag ska försöka lura i lilleman det menar jag. Men jag behöver inte stå och hyckla inför honom än på flera år tack och lov. I bästa fall har man skärpt reglerna tills dess så att tillsatserna förbjuds i gotterna.

Anonym sa...

jag tycker du mer börjar likna prettopappa än barbapappa...

Papa sa...

Prettopappa?
Nu har du missat poängen.
Jag satsar på den tröttgnälliga bakåtsträvande pappatypen.

Anonym sa...

"Flera år"?! Dream on, papa...