tisdag 11 september 2007

Ska det vara så svårt att få vänner?

Det hjälper inte att nätverka på Myspace eller Facebook för att få fler "riktiga" vänner om man ska tro på en grupp forskare som studerar fenomenet med communities på Internet. Även sådana som har hundratals eller tusentals "nätvänner" skaffar sig inte fler nära vänner. De drar de häpnadsväckande slutsatserna att man behöver träffa någon i verkliga livet för att lita på denne och anförtro sig. Det räckar alltså inte att skriva:
> H!
>ql?
> asg
>OK cs!

Enligt forskargruppen så har en genomsnittlig person 150 vänner ("allt ifrån riktigt nära till bekanta eller personer man träffat någon enstaka gång"). Ha! Om jag får inkludera sådana jag träffat nån gång och inte blivit osams med måste jag ha hundratals vänner. Undrar varför de aldrig ringer? Samt 5 nära vänner. Hela fem!? Skit också. Jag visste ju att jag skulle ha gått alla gångerna på den där personlighetsutvecklings-kursen.

Inga kommentarer: