fredag 14 september 2007

FC Estockholmo

Idag blir det klart säger källor nära mig. Som ett svar på Göteborgarnas storsatsning kommer de tre Stockholms-klubbarna Hammarby, Djurgården och AIK att gå samman och bilda den nya allians-föreningen "FC Estockholmo". Av rädsla från hotet från väster så snabbas nu planerna på att slå samman föreningarna. Detta har varit på gång länge. Syftet är att Stockholm ska få ett lag på europeisk toppnivå och som skall kunna spela regelbundet i Champions league.

Tydligen blev måtten rågad för DIFs ordförande Bosse Lundqvist när Andreas Johansson valde "en skitklubb i det där rödpölse-landet" före att flytta hem. För AIKs Granfelt brast det när Wilton flyttade till "ett ökenland i hottahejti". För Bajens ordförande Jan Friedman blev måtten rågad när Åby vägrade ta ut Kenta till landslaget.

Namnet har valts med stor eftertanke. Det ska ge associationer till kontinenten och locka stadens invandrarpublik. Vi kan redan nu ge en topphemlig bild på den tänkta nya matchdressen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Två bloggare, samma associationsbanor. Ser redan en matchdräkt i blått, gult, grönt, rött, svart och vitt framför mig. En härlig kombination. Kan man kanske på något sätt få in alla barbabarnen i matchstället?

Papa sa...

Några barabarn kommer aldrig hålla på en 08-klubb. Never! Rosa tjejtröja tycker jag är det perfekta kompromissförslaget som matchtröja.

Fotbollsfakiren sa...

DU kan börja spriiiiinga nuuuu ;-)

Papa sa...

Jag har nått åldern när man inte har lust att springa längre. Men så har jag inte massa juvenila wannabe-ultras efter mig som du har. ;-)