måndag 3 september 2007

Ett samtal betyder så lite

Det ringde en kille. Han sa han var från "Com hem".

"Jag ser att du inte har digital-tv. Du kör på ett gammalt analogt paket via oss fortfarande. Vi har just nu ett förmånligt erbjudande."
"Varför skulle jag vilja ha det?"
"Men det måste man ha nu. Det finns massor med fördelar."
"Och dom är?"
"Ja, eh, det är mycket bättre bild. Kan inte jämföras faktiskt. Och massor med extra kanaler"
"Du menar såna där kanaler som visar gammal skåpmat och repriser på det som går i andra kanaler?"
"Eh, ja om man vill uttrycka det så. Men vi har ju Canal plus också!"'
"Det är frestande, men det är ert enda argument som biter - fotbollen på Canal plus. Jag har dock en lösning som är tekniskt revolutionerande förstår du."
"Hur menar du?"
"Jag har en TV i vardagsrummet. Jag kan ha en TV i sovrummet också utan att behöva göra något extra."
"Oj!"
"Och så kan jag t ex ikväll kolla på "Mord i sinnet" men spela in "Sopranos" som går samtidigt!"
"Åh fan!"
" Sen har jag en smidig liten fjärrkontroll till TVn, det tar en halvsekund att byta kanal bara."
"Jisses vad kvickt!"
"Ja, jag tycker det är bra. Kan ditt erbjudande matcha dessa tekniska specifikationer?"
"Tja vi har en stor box som eh, jag menar nä, det vill säga det kan vi tyvärr inte."
"Tack för samtalet då."
"Förlåt att jag störde. Trevlig kväll."

1 kommentar:

Fotbollsfakiren sa...

Nu tycker FF att du var väldigt stygg mot den stackars säljaren. Det ingår faktiskt inte i hans arbetsuppgifter att bli tillplattad på det där viset. Nu har i och för sig Comhem en ox med dubbla mottagare så att det går att spela in en kanal samtidigt som man tittar på en annan, men den kostar såklart några tusenlappar. Och vill du ha TV i flera rum så är det såklart extrabox som gäller och den kostar väl en extra slant den också.

Det är synd och skam att kabelbolagen fortfarande är kvar i stenåldern. Egentligen skulle de ha ett kvartsamtal hela bunten!