torsdag 7 juni 2007

Cravings

Barbamamma vaknar och skriker:
- Ge mig saltlakrits nuuuuu!
Du hoppar yrvaket ur sängen och springer som i trance fram till ditt hemliga, väl gömda godislager och hämtar en rejäl näve. Försiktigt närmar du dig Barbamamma. Du lägger snabbt men underdånigt fram ditt byte framför henne och backar sedan tillbaka för att låta henne kalasa.
- Nej!!! Med jordgubbsglass och pepparkaksdeg! Nuuuu!

Så låter det inte hos oss. Jag hade berett mig på ett liknande scenario. Faktum är att jag hade lite sett fram emot att få en anekdot att berätta om några plötsliga begär som Barbamamma skulle få. Vi brukade faktiskt tidigare ha just pepparkaksdeg som ett stående skämt på ett begär att få lagom tillsommaren. Men icke sa nicke. Det finns inget särskilt som hon är mer sugen på än innan. Däremot många saker hon absolut inte vill ha, och som snarast ger henne illamåendekänslor. Som fisk förstås. Och lök.

Men jag har inte gett upp hoppet. Kanske skriker hon efter hallonbåtar i majonäs imorgon?

Inga kommentarer: