måndag 25 juni 2007

Barbapappa boar sig vidare

Vi bor i en väldigt liten lägenhet i östra Vasastan i Stockholm. Ungefär en månad innan vi fick reda på att Barbidur/Barbotine var på väg bokade vi oss på en nybyggd lägenhet på Kungsholmen. Som dock inte är färdig att flytta in i förrän sommaren 2008. Så det första året får vi klara oss i vår lilla tvåa. Bejbisen tar ingen plats, säger alla. Visst, men vi har problem nog med att få plats med våra saker som det är och tycker allt är en röra. Så medan Barbamamma vilar sig i soffan springer Barbapappa runt och omorganiserar.

Jag har nu installerat ett nytt sideboard för pärmar, nya byråar för barnkläder, lakan mm samt gjort plats för barnsängen. Våra saker har stuvats om till källarförrådet, återvinningscentralen eller vårt eget Shurgard - svärföräldrarnas källare.

Barbamamma har beordrats vila av läkaren och skådar aktiviteterna från soffan. Hon vilar visserligen men meddelar att rent mentalt blir det föga vilsamt att beskåda och lyssna på mitt eviga hystande och kånkande. Hon ser fram emot den där tiden när vi bara kan njuta. Jag tröstar henne med vad skönt hon får det när jag är på jobbet och hon slipper mig och mitt oljud hela dagen lång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låt mig gissa? Hon tycker det är trist när du är borta men att du är jobbig när du är hemma? Been there!