söndag 3 juni 2007

15-20 öl!

Den danske huliganen tryckte enligt egen utsago i sig 15-20 öl innan matchen.

Herregud, efter den mängden hade jag aldrig klarat att ta mig för egen maskin in på planen! Det låter imponerande. Men den danska ölkulturen är ju lite annorlunda än den svenska. 100 liter per person sätter de i sig om året. Med tanke på att landet består av en del barn, gravida och nykterister så krävs det ju en del som har en hög förbrukning för att de ska bibehålla den fina statistiken.

Kan den där myten och mysiga danska "roliganer" dö en gång för alla nu? Det gemyt som svenska turister tycker sig se är alkoholdimmor.

3 kommentarer:

Fotbollsfakiren sa...

Det alla frågar sig nu är om han drack Tuborg eller Carlsberg. Eller blandade han? Att blanda kan ju vara ganska farligt. Det har jag hört både hemma och på jobbet.

Papa sa...

Med tanke på att han sade sig ha en black out så känns det ju troligt att han blandade. Jag gissar på 4 Tuborg grön, 7 Hof, 6 Faxe och 2 Hariboe.

Fotbollsfakiren sa...

Jag tror att elefantöl var inblandat och kanske även godsaken "Dansk Dynamit". Lättöl med en åtta finkel i kan ställa till med mycket oredigheter i hjärnan.