onsdag 24 oktober 2007

Monopol inget för Stockholmare

Min initiala reaktion när jag läste det här i morgonens City (uppenbarligen en vecka gammal nyhet) var att uppmana alla jag känner att göra processen kort med de här pinsamheterna och gå in och rösta på Stockholm som spelplan.

Men när jag sansade mig så ändrade jag helt ståndpunkt. Jag kommer inte ifrån Stockholm så jag har inget lokalpatriotiskt intresse i det här alls. Det är mest antipatin till att spela ett spel baserat på en meningslös avsomnad bruksort som jag vände mig emot.

Men nu slår det mig att jag inte spelat Monopol på 20 år och inte lär jag göra det på 10 år till heller så varför skulle jag bry mig. Uppenbarligen är detta som ett gift ute i småstäderna så låt dom hållas. Jag ska gå in och lägga min röst på villaområdet där jag växte upp. Min gata Persiljestigen ska bli det nya Norrmalmstorg!

Inga kommentarer: