fredag 31 augusti 2007

Därför får bilen stå!

Bilen står så bra hemma på gatan medan jag tar tunnelbanan.
Inte direkt pga trängselskatten egentligen även om det är en anledning som indirekt spelar in.
  1. Essingeleds-köerna är en anledning. Den tid jag sparar på att Sveavägen är mindre tät nu med tullarna tappar jag från Frösunda i köerna. Vägarbetena gör det hela inte bättre.
  2. Parkeringseländet är en annan. 40 minuter för att hitta parkering i Vasastan i rusning är sådär halvroligt.
  3. Och här kom ytterligare en om jag nu behövde det. Lufttryck? Mmm det har jag stenkoll på. Verkligen.

Bil är bra att ha när man har småbarn men visst är den en lyxpryl, särskilt när man bara använder den på helgerna. Skönt då att SL är så j-a stabilt. Tunnelbanan dras visserligen med konstant vagnbrist men pendeltågen drabbas ju av nedrivna kontaktledningar och den där ruggiga "lövhalkan" så det är mer vanskligt.

Inga kommentarer: