tisdag 7 augusti 2007

Det handlar om mjölk

Det är så trevligt att få besök hemma just nu. Det finns flera skäl till detta men ett som lätt förbises är det faktum att jag och Barbamamma får prata om något annat än matning.

Nog för att jag visste att det skulle fokuseras en hel del på amning men inte till denna milda grad. Han har haft svårt att få till det med amningen i början men börjar få till det nu. Jag har koppmatat honom med tillägg i början. Eftersom han var rätt liten så har vi varit extra fokuserade på att han ska gå upp i vikt, vilket han gör.

En vanlig dag hos oss så består 90% av konversationen följande ämnesområden:
- Är han hungrig?
- Ska jag ge honom lite till?
- Behöver jag väcka honom och pilla i honom lite mer?
- Vad är det som luktar? Jaha, sur mjölk på tröjan.
- Se till att han får rapa nu.

Inga kommentarer: