fredag 31 augusti 2007

Tokiga män i tokiga byxor

I morse på tunnelbanan satt jag mittemot en vithårig gentleman. Han var i 70-årsåldern, hade vit skjorta, svart blazer, svarta skor samt ett par påsk-gula byxor. Varifrån kommer denna vurm att sticka ut med fult plagg på detta sätt? Det påminner mig osökt om Ian Wachtmeister och hans så tröttsamt tokroliga hattar. Robert Broberg är en annan man som delar denna vurm. Han verkar bo i mina kvarter för jag brukar stöta på honom stup i kvarten. Och han är väldigt ofta iklädd ett par röda udda byxor.

Är det här ett trick för att slippa anstränga sig när man klär sig på morgonen kanske snarare än excentritet? För inte fasiken lägger man märke till något annat än de fula brallorna.

3 kommentarer:

Fotbollsfakiren sa...

Det kallas tydligen för framgångsbyxor. Har du inga så är du alltså inte framgångsrik.
http://www.mingel.se/bilder/%7BE52FC2B0-EFA2-4088-823E-33F4C2825EAB%7D_1.jpg
http://www.expressen.se/mode/1.736313/kungen-var-forst-nu-vill-alla-ha-framgangsbyxan

Papa sa...

Det här var ju pinsamt att jag missar en så het trend och blir skriven på näsan så här av dig.

Så om man vill "hänga med" de heta trendsättarna: Noppe, Aje, knugen och Peder Lamm så ska man ha röda byxor? Ja dom är ju idoler.

Tydligen ska man ha marinblå klubbjacka till och röda mockaskor (varför inte crocs?). Ska vi gå och shoppa i helgen ihop på Ströms?

Fotbollsfakiren sa...

Kan vi inte köra budgetalternativet på Grosshandlarn i stället?