måndag 16 juli 2007

Första semesterdagen

Måndag morgon första semesterdagen. Vaknar av att det är riktigt varmt för första gången på länge. Masar mig ut för att hämta DN att läsa i sängen med min morgon-smoothie. Tidningen är lika tunn som "Vi i Vasastan" så vid 8 är jag färdig med den. Barbamamma skriker åt mig att vädret kommer på morgon-tv. Hon har som stående skämt att uppmärksamma mig på väderleksrapporterna på tv, vilka dyker upp sådär 5-6 gånger i de olika kanalerna på morgonen. Hon tycker att jag skaffat ett plötsligt abnormt intresse för väder. Vilket jag inte har. Idag är det i alla fall på tok för varmt för två personer i en liten vindslägenhet i innerstan, varav en är höggravid. En promenad i stadens skuggsida får det bli.

2 kommentarer:

Johan sa...

2 kalla öl på gamla Sv. Pizzaköket (vad heter det efter sista konkursen? ) gick det ju att få in i alla fall. Synd att Storstad var proppat med folk i den vackra Vasastans-kvällen.

/s. sa...

Hmm...Läste precis din kommentar till "Eländigt". Det var ju skumt att de inte sa nått om den gratis förlossningsförberedande föreläsningen på Åsö Gymnasium som de rekommenderade oss på Mama Mia? För den kursen har ju funnits i flera år vad jag vet.