måndag 9 juli 2007

Ett mirakel är vad det är

Omröstningen i helgen om de "nya" underverken gick väl ungefär som man kunde ha väntat sig. Brassarna uppbådade sin miljonhövdade befolkning att kasta sin röst på en trist staty som de kastat upp på ett berg. Mäktig syn utifrån förvisso men underverk? Och Taj Mahal vad är det i jämförelse med Angkor Wat? Ännu ett miljonland som sagt sitt. Hade jänkarna informerats om tävlingen hade frihetsgudinnan ramlat in på lista jämte nån baseball-arena. Yankee stadium?

I dessa semestertider med nyhetstorka väljer så aftonbladet att starta sin egen omröstning med svenskt tema. Läs alternativen högt för dig själv och upprepa sedan frasen - "Det är ett underverk!" Otroligt kul. Jag lovar.

Jag menar...feskekörka.

1 kommentar:

Nisse och Ingela sa...

Jag läste aftonbladets 7 SVENSKA UNDERVERK! Härligt tänkte jag! Bra jibbat Aftonbladet! Det är just såna initiativ vi saknar inom svensk massmedia! Men jag saknade möjligen lantmännensilon i Nyköpings hamn. Eller Skara sommarland! Men eller hur... visst var dessa bland de 10 i alla fall!?

Tack Aftonbladet. Tack!