onsdag 11 juli 2007

Barbapappa visar ryggrad

Vad är väl umbäranden för en höggravid kvinna mot en man med ont i ryggen? Blott intet. Har dragit på mig ryggskott med besök hos en kotknackare som följd. Så Barbamamma höll på och daltade med mig igår och bar fram saker och så. Men det kan ju hänga ihop med att hon har dåligt samvete för att hon kallade mig "dvärgen i Twin Peaks" när jag stapplade runt krum med böjd rygg.

Barbamamma tappade en penna på golvet igår varpå följande konversation utspelade sig:

Barbamamma - Jag når inte!
Barbapappa - Inte jag heller!
Barbamamma - Den kan väl ligga där?
Barbapappa - Ja, ligg där nu pennan! Ligg där och skäms!

Vi kom sedan i alla fall överens om att se till att inte tappa saker.
Ryggen är bättre idag så jag kan ägna kvällen åt att plocka upp saker. Lär ta en stund.

1 kommentar:

Nisse och Ingela sa...

Hm....kotknackare? Gnydde Barbapappa mest före eller efter kotknackaren? låter otrevligt det där.