lördag 21 juli 2007

En misslyckad expedition

Min bror är en besvikelse! Ni har säkert liksom jag med glädje tagit del av hans expedition mot otillgängliga Brogetorp. Vi har följt föreberedelserna och vi har sett fram emot spännande upptäckter.
Nu visar det sig att han inte tar sin expedition på allvar. I gårdagens inlägg driver han med den hjältemodiga krögare som tillagade mördarsniglar. Idag har han kommit till sans och gör en pudel. Erkänner att mannen är en hjälte som gör heroisk forskning. Han uppmanar oss att testa.

Men faktum kvarstår ändå lillebror - om du är en riktig expeditionsledare så måste DU ha med detta i din expedition. Vad gör du om du är i Ekebydal utan mat? Hur smakar de sörmländska mördarsniglarna? Kan man tänka sig andra kryddor? Vilken snaps passar bäst?

Världen väntar på sanningen!!!

3 kommentarer:

Nisse och Ingela sa...

Som en riktig expeditionsledare måste man ha modet käre bror. Man kan rygga tillbaka, man kan tveka, man måste ibland stanna upp för att fundera över om detta verkligen är rätt väg att gå? Är detta klokt? Men om man ska lyckas måste man skingra tankarna och ta steg som kanske inte håller. Det får bära eller brista. Man måste sätta fötterna där ingen annan trampat.

Alla stora upptäcksresare har varit ifråhasatta. Är han dum i huvet? Finns det inte enklare sätt att ta livet av sej? Men dom som har lyckats har blivit stora män.

Men mannen på Brogatan vet vad han gör! Dessutom bryter han likt Thomas Pettersspn på Halländska, vilket gör att ha låter än mer seriös.

En annan bra sak jag kom att tänka på när jag såg videoklippet var hunden, hans ständige följeslagare. Vi kan väl kalla honom Milou, som också åt med stor aptit! Hunden är med andra ord människans bästa vän!

Papa sa...

Jag förstår inte ditt svar. Har du modet som expeditionsledare? Kommer du att äta mördarsniglar?

Nisse och Ingela sa...

Klart att jag törs! Självklart!... Om jag kommer i ett trängt läge så är det möjligt att jag går ut på jakt efter en mördarsnigel. Nu har jag i natt sett dom bestarna. Jag har stått öga emot öga med en stor rackare. Jag vet nog hur man ska ta dom ifall man kommer i ett trängt läge. Men jag äter dom nog bara i nödfall. Eller om jag möjligen får i mej tillräckligt med sprit. Men nu har vår käre vän på Brogatan gjort det. Så nu kan jag ägna mej åt Brogetorp. Men tack vare honom så ligger nu mördarsniglar nu på min lista av ätbara djur. Det stod inget om mördarsniglar i min överlevnadsbok. Dålig bok förresten!

Jag tror nog att en fesljummen Bäska Droppar passar bäst. Man måste nog ha någon sprit som ger lite extra arom för smakupplevelsens skull! Fransk senap också. Dijong eller vad tusan det nu heter.