måndag 16 mars 2009

En twitter-dag

Inspirerad av Twitter/Bloggy förmedlar jag härmed dagen i en sammanfattning som jag skrivit den om jag använt nämnda mikrobloggar.

  • 6.00 Barbidur vaknar men jag lyckas få honom att somna om och ge oss lite mer sömn.
  • 6.30 Ingen vila mer. Upp och ut i vardagsrummet. Morgonmys i soffan.
  • 7.00 Blöjbyte. Kiss och bajs. Av med pyjamasen och på med kläder.
  • 7.30 Morgongröt till Barbidur och filmjölk till mig.
  • 8.50 Utgång med vagnen mot busshållplatsen.
  • 9.04 Hoppar på buss 56 mot Stureplan.
  • 9.40 Ankomst till Öppna förskolan.
  • 10.05 Dagens sångstund drar igång lite försenat. Ny repertoar denna vecka.
  • 11.15 Lunchdags för Barbidur. Dåligt humör och ingen aptit.
  • 11.40 Barbidur somnar i vagnen direkt jag lägger ner honom. Ovanligt tidigt.
  • 12.30 Handlar med mig lunch på Nathalies café- dumplings från himlen.
  • 13.15 Kommer hem. Barbidur vaknar när vi kör in i porten.
  • 14.30 Barbidur har varit jättetrött och är varm. 40 graders feber visar det sig.
  • 15.00 Ingen utelek istället alvedon och soffmys med böcker och Barnkanalen.
  • 16.00 Dagens andra bajsblöja.
  • 18.00 Äntligen middag. Barbidur är jätteledsen och har ingen aptit.
  • 19.00 Barbidur sover en timme tidigare än normalt i bara blöjan.

Hoppas ni uppskattade att läsa denna häpnadsväckande statusrapport från denna spännande dag. 17 små rapporter ihopslagna till en rejäl rapport

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rafflande! Twitter kommer att revolutionera världen - hur har man klarat sig utan dessa fantastiska live-uppdateringar från den fängslande vardagen i alla dessa år?

Och att allt händer på så jämna klockslag!!! Bara det sätter ju igång fanatsin - står ni ch väntar eller ställer ni om klockan? Eller - ve och fasa - är tiden bara en svepande generalisering och detta är inte direkt ur verkligeheten???

Papa sa...

Du insinuerar att jag efterhandskonstuerat scenariot på kvällen? ;-)

Nä, vi är två killar. Givetvis så ser vi till att saker och ting sker vid FASTA klockslag. Inget slarv.

Dr Preben sa...

Jag skulle gärna se en sådan sammanställning varje dag om du inte hellre vill liverapportera från mobilen så fort som något riktigt intressant händer, tex om barbidur har nyst eller om papa himself har kört vagnen med bara en hand.