måndag 19 november 2007

Var är pappan i bloggen?

Den här bloggen har allt mindre handlat om mig som pappa och min son kan jag notera. Dels beror det väl lite på att jag har velat kanalisera en del funderingar och åsikter som inte är kopplade till min papparoll och dels så har jag väl känt att jag inte har kunnat skriva något mer allmängiltigt med lagom humor.

När jag nyligen blev uppmärksammad av Barbamamma på den r kvinnliga krönikören i Aftonbladet så upptäcker jag ju att hon skriver om allt jag skulle vilja skriva. Och hon har rätt i princip allt. Och hon är grymt rolig. Jag kan t ex skriva under på allt i denna.
och i denna.

Till alla popsnören vill jag påpeka att det alltså inte är indieguden Terry Ericsson
utan hon heter Terri Herrera Eriksson ( och ja, jag skulle också tycka det vore fantasiskt kul om de vore gifta. Stöter ni på nån av dom kan ni väl föreslå det!).

1 kommentar:

Anonym sa...

I ett anfall av egogoogling hittade jag detta inlägg. Jag kan berätta att jag och Terry Ericsson faktiskt har träffats och snackat Beatles på en bar i Stockholm för sådär en tio år sen. Jag tror inte han gillade mig. Och jag tyckte han var...lite småspeciell. Så bröllop är uteslutet. TYvärr.
/Terri