fredag 16 november 2007

Ebbsfleet United forever!

Det låter som en dröm för ett fotbollsfans.

När jag läste om projektet "myfootballclub" i våras så var det med ett överseende leende på läpparna. Men nu känns idén mycket lockande. Mitt fotbollslag gör mig besviken år efter år och jag har tröttnat på Chamionship manager och till och med på Hattrick på nätet. Här kan man för 35 pund ta steget ut till verkligheten. Man ägen då en del i klubben och får vara med och styra klubben- rösta om laguppställning, spelartransfers och andra managementbeslut. Det är mycket möjligt att det inte funkar i realiteten men va f-n.

Nu i veckan så gick den här drömmen över i sanning då 51% av klubben Ebbsfleet united FC köptes. Över 50 000 är redan medlemmar. Vad väntar jag på? Underbart kul!

Nu ska jag ta reda på var tusan Ebbsfleet ligger någonstans exakt. Synd att det inte ligger med i proffsligan utan bara i Conference. Men namnet låter ju som ett påhittat namn, direkt från en Buster-serie. Bara en sån sak.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ebbsfleet ligger i Kent