tisdag 2 december 2008

Gammal reklamfavorit

När jag såg den här filmen första gången för ett par år sedan skrattade jag så jag grät och jag har plockat fram den med jämna mellanrum efter det. Men det är ju egentligen en ganska smal film. Alla jag har haussat den för har älskat den. Men föräldragenerationen eller 80-talisterna som aldrig sett eller brytt sig om Flashdance? För dom är den ju bara en lustig kuriositet med en tjock man i spandex.

Humor som inte bygger på massa tidsbundna referenser är ju ganska enkelt egentligen. Sådan som är allmängiltig och därmed uppskattas av alla generationer och dessutom står sig oerhört svår och rätt sällsynt faktisk. Vilka kan sägas göra sånt idag egentligen? Säg något som får dig att garva läppen av dig som även din pappa och en 18-åring skulle gilla lika mycket?!

Inga kommentarer: