torsdag 23 april 2009

Bajshumor

Barbamamma har klagat på mig för att hon tycker mina SMS innehåller redundant och meningslös information. Jag har därför försökt se till att vara kort och koncis i mina meddelanden.

Härförlden begav hon sig till en telebutik för att få hjälp med hur hon skulle föra över gammal data, i första hand SMS, från sin gamla telefon till sin nya. Expediten började prata om olika tänkbara möjligheter som fanns, Han frågade henne därefter vilken modell hon hade. Hon räckte därför fram sin Sony Ericsson mot honom. Just då blinkar skärmen till med ett meddelande från mig: "BAJS!" (Jo, denna information är kanske ovidkommande men det var ett koncist meddelande och det var kul och jag skrattar fortfarande åt Hassans Kulle-ringning).

-Jaha, svarade expediten. Jag förstår att du vill spara gamla SMS.