måndag 2 februari 2009

Papa gillar - Natalies café

På Kungsholms strand ligger det här stället inrymt i vad som en gång var en gammal speceributik (vilken en flagnande tidningsartikel från lokaltidningen uppsatt på toaletten förtäljer var i gång så sent som tidigt 90-tal).

Av namnet att döma så kunde man tro att detta var ett café. Under mina vistelser har jag sett flera stycken sällskap som vänt i dörren när de insett att detta inte alls är ett kondis att värma sig på med en kopp varm choklad och en bulle utan en enkel kinesisk restaurang. Tja, de kör inte det kinesiska köket fullt ut, för de ser till att försöka nå olika intressenter genom att förutom den korta menyn inklusive dagens lunch även servera sallader, smörgåsar och diverse delicato-bitar.

Inredningen är också lite speciell. På det trånga utrymmet trängs två bord med röda soffor med plats för 8 var om man tränger ihop sig. Inget för de mindre sällskapen.

Man får således delade känslor inför detta vankelmodiga inkonsekventa upplägg. Men det spelar i sammanhanget ingen roll. För de serverar nämligen ljuvliga dumplings (ångkokta fyllda pastaknyten). Banne mig de godaste jag smakat utanför Kina! De är värda att återvända för många gånger. Jag brukar ta de med spenat, ägg och griskött. Gå hit.

Inga kommentarer: