onsdag 4 februari 2009

Heter ungen Dexter?

Inom loppet av en vecka har jag nu sprungit på två små killar som av sina föräldrar förärats tilltalsnamnet Dexter.

Hur tänkte föräldrarna? Jag associerar namnet bara till seriemördaren i TV-serien som bär hans namn. Antingen så har dessa föräldrar inspirerats från något helt annat (vad?) eller så har de sett seriens namn i tidningen eller på en affisch utan att känna till mer om den. Eller så har de sett serien och gillat den och tänkt att Dexter är ju ett perfekt namn! Jag, min familj och halva min omgivning kommer då att titta på mitt ljuvliga barn och tänka på en kille som mördar människor och sedan styckar kropparna och lägger dom i plastpåsar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För min del associerar jag direkt till den berömde jazzmusikern och tenoristen Dexter Gordon, en av jazzens stora profiler. Jag tycker föräldrarna har gjort ett bra val.

Papa sa...

Där fick du mig.
Kan man tro att föräldrarna jag skrev om hör till den grupp på 150 personer under 40 år i Stockholms innerstad som diggar jazz?

Betydligt bättre namnval än Dizzie i så fall.