onsdag 5 december 2007

Bästa skivorna 2007

  • Arctic Monkeys: Favorite worst nightmare - Alex Turner är en fantastisk låtskrivare. En skiva som överträffar debuten och ger hoppet tillbaka för engelsk gitarrpop.
  • Jamie T: Panic prevention - Kul nykomling som man hoppas inte har bränt sitt krut utan blir det vi trodde Beck skulle bli (rolig, nyskapande och ej scientolog)
  • R. Kelly: Double up - The king of r'n'b är i strålande form.
  • Tracy Thorn: Out of the woods - Everything but the boy.
  • Arcade fire: Neon bible - Årets arenarock.
  • Feist: The Reminder - Årets Björk.
  • UGK: Underground Killaz - Årets hiphop kom från södern.
  • The Good the bad and the queen: Good bad and the queen - Damons bästa skiva på 2000-talet.
  • Radiohead: In rainbows - Mest melodiösa de släppt sen The bends.
    Men det här var nio skivor. Lite ojämnt antal kanske?
    Den bästa skivan har jag dock sparat till på fredag då den presenteras speciellt. Det blir på flera sätt en överraskning.
    /Popcalle

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var är Radiohead? Var är Kent? Inga svenska skivor platsar alltså?

Johan sa...

Jag får komplettera upp mitt iTunes-bibliotek med ett par skivor ser jag. Jag gillade både Säkert! och Club 8 av det svenska(tack Kenneth!)

Anonym sa...

Av de svenska skivor jag har hört så gillade jag nog faktiskt Kent bäst. Även Jens Lekman och Säkert! var rätt bra.

Radiohead skulle jag kanske haft med. Överraskande lättlyssnad och melodiös skiva jämfört med deras senaste.